Iosub, Asociatii si Fiii

Au dreptate – just another WordPress.com weblog

Agentia viitorului: invatati digital cat mai e timp!

Posted by Cristofor Iosub pe 23, Martie, 07

appletv-medium.jpg

Multi speculeaza (sau speculam impreuna) despre cum va arata agentia viitorului, cu referire la evolutia mediilor digitale si la transformarea prin care acestea ne fac sa trecem.

Subiectul tocmai ce a fost discutat pe blogul unei agentii din Romania (concurenti de ai mei) si cumva reiesea ca in aceasta agentie a viitorului vom avea multi oameni foarte „wired” si iti rezulta un portret al oamenilor dintr-o astfel de agentie asemenator oamenilor viitorului in filmele din anii ’40-’50: cu antenute, costume argintii sclipicioase, voci metalice etc.

Comparatia mea favorita este imprumutata de la unul dintre directorii retelei Ogilvy (scuze de promo): ni se intampla acum ceea ce li s-a intamplat agentiilor de publicitate in urma cu 50 de ani sau mai bine, la aparitia televiziunii. Ajuta mult mai bine la intelegerea situatiei.

Cand a aparut TV-ul, s-au petrecut cateva schimbari. Pana atunci agentiile stiau sa creeze publicitate pentru print si outdoor. Majoritatea oamenilor din agentii nu stiau sa faca film si sa cumpere plasari pe TV. Clientii nu stiau cum sa evalueze un ad de TV, si nici cum sa masoare viewership-ul si „involvement-ul”, ori asta nu e departe de ce se intampla (in mare) cu internetul si alte medii digitale acum in piete noi ca Romania. Dar pentru toata lumea era evident ca noul mediu creaza impact, si ca e o oportunitate incredibila. A inceput adaptarea: mai intai, in agentii au aparut oameni specializati si departamente de TV; au venit in agentii oameni care stiau sa faca film, si in timp ceilalti au invatat si ei. Suna straniu acum, dar tot straniu va suna si peste 20 de ani cand tinerii account executivi vor afla ca in agentii existau departamente de online. Sunt sigur ca existau si fraze de genul „iar ca propunere de media inovativa – sau new media – va prezentam un spot TV”. Si in cativa ani, TV-ul a devenit din „new media” si „others” elementul central al unui propuneri de campanie, din care derivau celelalte executii.

Daca ma intrebati cum va arata agentia viitorului, intr-adevar va fi una in care mediile digitale vor avea un rol central – in care propunerile de comunicare online probabil nu vor mai fi trecute la „others” si „unconventional” 🙂 ci vor fi chiar miezul campaniei. Va fi o agentie in care echipa clasica „art+copy” va deveni „art + copy + producator muzica si video + programator” si in care art-ul care nu stie web design va fi „old news”. Daca pare complicat acum, va incurajez sa va ganditi ca am invatat sa folosim in mod curent tot felul de termeni despre TV, care pentru un marketer de acum 50 de ani ar fi parut la fel de complicati ca terminologia online de acum.

Cum pasim in viitor? Invatand si experimentand. Un mic proiect online e un bun inceput de invatare pentru orice marketer si pentru agentie. Mai trebuie timp dedicat cititului si invatarii – pe acesta nu ni-l da nimeni, si trebuie sa ni-l facem singuri.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: