Iosub, Asociatii si Fiii

Au dreptate – just another WordPress.com weblog

Cum sa te ascunzi dupa call center – la HBO

Posted by Cristofor Iosub pe 23, Martie, 07

Ce ne invata pe noi la marketing ca e call centerul? Un „touchpoint”. Adica un punct de interactiune cu consumatorul. Ce predicam noi toti marketerii? Ca suntem consumer-centric. Ce spunem noi ca este the „new way of marketing”? Un mod de viata al unei organizatii prin care aceasta are o conversatie cu consumatorii, in care feedback-ul este convertit in actiune si creaza valoare noua catre consumatori.

Bla, bla, bla.

Ce facem noi cu call centerul in lumea reala cand avem ocazia? Il folosim ca pe un transeu, ca pe o linie defensiva in fata consumatorului nelamurit sau nemultumit. Organizatia se baricadeaza in spatele call centerului cu ajutorul unor redute de fraze standard, menita sa opreasca orice conversatie care nu reprezinta ce am vrea sa auzim. Call centerul este in Romania la multe organizatii doar o unealta de vanzare – iar daca tu vrei sa ne spui ceva, ar fi bine sa fie in guideline-urile noastre – altfel ne deranjezi si oricum nu suntem pregatiti pentru asta.

Exemplul meu recent este HBO, desi s-ar putea sa va plictisesc cu ceva ce nu va e de interes. Prin decembrie, HBO ne spunea (si inca ne spune) si in brosura si pe site ca unele filme au sunet Dolby Digital 5.1. Adica ai sunet ca pe DVD, 5+1 canale distincte, full surround. In program pe hbo.ro aceste filme poarta un semnulet DD5.1. (sa nu ziceti ca va pacalesc :).

Ca omul, iti pui sculele si cablurile la bataie sa te bucuri de minunea tehnicii. Credeti-ma ca am tot ce-mi trebuie prin casa pentru asta – si ar fi mers daca vreun distribuitor (prin cablu sau satelit) ar fi transmis semnal Dolby Digital.

Intr-un elan consumerist, dau telefon la HBO. Raspunde o fatuca si ma informeaza candid ca ea nu e de la tehnic – dar ca daca intrebarea mea e una tehnica, tot ea reprezinta si departamenul tehnic 🙂 Adica sa-mi bag mintile-n cap, ca de ea nu trec. Bravul soldat feminin de la call center a aparat steagul HBO cu mandrie – n-a stiut sa-mi raspunda la nimic si mi-a sugerat sa-mi iau un televizor mai bun, „cu Dolby Digital”. Cei care stiu despre chestiile astea vor intelege ca fata era clue-less.

Scriu la HBO – aveti o singura incercare sa va prindeti daca mi-au raspuns sau nu. Primul pas in CRM este bunul simt in discutia reala cu un singur consumator. Sunt sigur ca stiti despre ce vorbesc.

2 răspunsuri to “Cum sa te ascunzi dupa call center – la HBO”

  1. Si cum este o situatie de monopol, te resemnezi si taci din gura. 🙂

  2. Florin Vasiliu said

    Pana la urma transmite sau nu transmite sunet in format DD si dd 5.1.
    Eu receptionez prin antena satelit de la Focussat, iar in meniul si manualul receiver-ului se pomeneste de sunet DD pe iesirea S/PDIF a receiver-ului si DD5.1 (manual).
    Am cautat pe la mai multi distribuitori. DigiTV (au spus ca semnalul lor e numai stereo). Dolce-au spus da, dar erau cam scumpi. Eu nu am abonament telefonic Romtelecom si trebuia sa cumpar aparatura. Am preferat Focussat si pt. taxa la programe mai mica.
    Pe input coaxial nu imi indica la effect digital la sistemul audio(Logitech Z5500)-imi indica stereo si Dolby Pro Logic II, care transforma un semnal stereo in surround 5.1, dar nu este un sunet realist. In boxele surround se aud niste bolboroseli sau muzica. In nici un caz un surround real.
    Sau nu transmite HBO (in program in dreptul filmelor nu mai este trecut semnul DD sau DD5.1. Acest simbol este trecut pe site-ul de la HBO la prezentarea filmului-poate vor sa spuna ca filmul a fost produs cu sunet DD5.1. Dar de ce ar spune ca a fost produs in sunet DD5.1. Nu ca ar transmite HBO DD5.1 Dar de ce ar mentiona asta cand multe filme sunt produse si cu sunet DTS. De ce nu ar mentiona si asta?

Lasă un răspuns

 
