Iosub, Asociatii si Fiii

Au dreptate – just another WordPress.com weblog

Litoralul romanesc are nu una, ci 4 strategii sau chiar mai multe

Posted by Cristofor Iosub pe 8, Mai, 07

Ieri in newsletterul Media & Advertising aveam ocazia sa citim urmatorul articol, in care o doamna secretar de stat la Turism se facea ca gandeste:

BUCUREŞTI, 4 mai – Litoralul românesc ar trebui să fie promovat pentru patru obiective, şi anume turismul pentru tineret, turismul exotic, turismul balnear şi cel de lux, crede Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul pentru Comerţ, Turism, IMM-uri şi Profesiuni Liberale. „Pe Litoral ar trebui promovate patru branduri: turismul exotic, mai exact staţiunea Vama Veche, turismul pentru tineret – staţunea Costineşti, staţiunile din sudul litoralului pentru turismul balnear şi Mamaia pentru turismul de lux. În Mamaia sunt acum în faza de proiect mai multe obiective de lux”, a afirmat Lucia Morariu.

Mi se pare ca odata ajunsi secretari de stat, ministri etc., oamenii incep sa creada ca tot ce zboara se mananca si ca orice idee discutata la o bere cu prietenii poate deveni realitate. Cele de mai sus jignesc inteligenta oricarui om de marketing. Cum sa te gandesti sa promovezi Litoralul ca patru chestii (pentru care patru audiente diferite, apropo, si cu ce buget pentru patru campanii diferite?) cand el are de la Navodari la Vama Veche cateva mari probleme: platesti prea mult vs. ce primesti, platesti prea mult vs. concurenta directa (Bulgaria / Turcia / Grecia), si platesti prea mult vs. environment (adica indiferent ce-ti ofera hotelul, cand iesi din el te deprimi). Nu pot s-o suspectez pe doamna secretar de stat de vreo experienta sau bun simt de marketing, dar din pacate n-are cum sa obtina raspunsuri reale cata vreme sunt sigur ca nu si-a pus macar intrebarile potrivite: care este motivul pentru care mai vin pe Litoral cei care vin / ce trebuie sa oferim ca sa atragem mai multi oameni / ce fel de oameni ar putea fi acestia? Drept care solutia (desi n-ar trebui numita asa) a fost sa prezinte Litoralul ca de toate pentru toti (strategia de marketing tipic romaneasca – avem si asta, dar si cealalta). Daca macar ar avea vreo legatura cu realitatea (pentru cine inseamna Vama Veche turism exotic, iar Mamaia turism de lux? – poate doar pentru pensionarii din Vatra Dornei sau Valea Motrului).

Ei bine, n-ati vazut tot. Doamna secretar de stat gandeste mai sofisticat decat credeati. Mai departe in acelasi articol aflam despre targeting (avem din nou un public tinta foarte variat, ceea ce ne duce spre un mix de media diversificat):

Ea a adăugat că pentru atragerea turiştilor pe Litoral, ministerul Comerţului va intensifica publicitatea atât la televiziune şi în presa scrisă, cât şi cea outdoor. „Mă gândesc, pentru turiştii străini, şi la promovare pe marile canale tv internaţionale. Pentru noi, piaţa germană este esenţială, dar luăm în calcul şi pieţe precum cea japoneză şi cea chineză. Voi relua discuţiile cu marii turoperatori, TUI şi Neckerman, care au decis ca de anul acesta să nu mai trimită turişti pe litoralul românesc”, a mai spus aceasta. În plus, secretarul de stat crede că mai există un segment de potenţiali turişti, care a fost neglijat până acum. „Am o idee de promovare specifică a Litoralului pentru românii care lucrează în străinătate. Există foarte mulţi români plecaţi în afara graniţelor, care vor ca măcar o dată pe an să-şi facă o vacanţă alături de familie în România. Pentru aceştia vom promova Litoralul pe canale precum TVR România Internaţional”, a precizat Lucia Morariu.

Deci recapitulam: ne intereseaza piata germana (de unde nu mai vrea sa vina nimeni), cele japoneza si chineza (de unde nu stim daca ar vrea sa vina cineva si de ce) si solutia este o campanie publicitara. Bineinteles, vazand un spot TV nemtii se vor razgandi si vor ignora toate informatiile care le spun ca nu merita sa vina in Romania. In plus, ne gandim sa-i atragem pe romanii care se intorc in tara in vacanta – de parca majoritatea lor, care locuiesc in Italia si Spania, n-ar putea sa mearga la Mediterana in tarile lor adoptive, si de parca ei ar veni in Romania sa faca turism, nu sa stea cu familiile lor. Si pentru asta, avem o idee: facem o campanie pe TVRI, ca ei saracii nu stiu ca exista Litoral in Romania si trebuie informati.

Luati-i dom’ne pe astia de pe mine, ca-i omor!

Anunțuri

4 răspunsuri to “Litoralul romanesc are nu una, ci 4 strategii sau chiar mai multe”

  1. Monica J said

    dar nu tot ce zboara se mananca…de exemplu, avionul!

  2. Norocul bulgarilor ca la noi pe motiv de incompetenta nu se fac demiteri. Promovari, nu arareori!

  3. […] la litoralul romanesc. Care va fi prezentat drept exotic, tineresc, balnear si de lux. Hm. Poate ca doamna secretar de stat vine direct din anii ‘70, a fost criogenizata cumva tot acest timp si a fost parasutata (fara […]

  4. […]Litoralul românesc ar trebui să fie promovat pentru patru obiective, şi anume turismul pentru tineret, turismul exotic, turismul balnear şi cel de lux[…]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: