Iosub, Asociatii si Fiii

Au dreptate – just another WordPress.com weblog

Fenomenul craigslist.org

Posted by Cristofor Iosub pe 16, Mai, 07

In clasamentul celor mai vizitate site-uri worldwide, la numarul 7 (dupa yahoo, aol, microsoft, google, ebay si news corp), cu peste 7 miliarde de views si 20 de milioane de useri lunar, se gaseste craigslist.org.

Lista lui Craig. Fondata de… Craig, in 1999. Este un site de mica publicitate, pur si simplu. Arata incarcat, plin de text, si n-are nici urma de design (in sensul in care este acesta inteles de un designer). Ca sa capatati in 5 minute o idee despre ce este craigslist, vedeti un fel de FAQ aici.

Apropos, exista o poveste interesanta a unuia dintre directorii de creatie de la Ogilvy NY legata de craigslist. Un client (un parc de distractii) planuia o re-lansare a acelui parc si a solicitat agentiei o campanie de re-lansare, in care avea de oferit si 40,000 de bilete gratuite ca stimulent pentru trafic. Evident, challenge-ul era sa reusesti sa faci 40,000 de oameni sa ia acele bilete si sa le foloseasca. La un moment dat, unul dintre directorii de creatie aflati in intalnire s-a scuzat si a iesit din sala pentru cateva minute. A pus anuntul referitor la cele 40,000 de bilete pe craigslist… si in cateva ore le-au dat pe toate. Clientul a incremenit… si de asemenea directorul nostru de creatie din NY – a carui intrebare mai mult sau mai putin retorica a fost „and now how do we get paid?”. Nu spot TV, nu media, nu creatie, nu productie.

BusinessWeek Online a publicat recent un interviu extrem de interesant cu CEO-ul craigslist Inc., Jim Buckmaster. O filozofie de business flower power, din care multi avem de invatat inclusiv in companiile noastre obisnuite in care top & bottom line growth sunt telurile absolute.

Mai surprinzator decat orice este faptul ca aceasta companie absolut unica primeste cam 20 de milioane de anunturi pe luna, realizeaza venituri de 25 Mil. USD pe an (nu mare lucru comparat cu traficul pe care il realizeaza), dar o face cu doar 24 de angajati (in timp ce celelalte site-uri din top-ul traficului global au headcount de ordinul miilor). Ca explicatie, mi-a ramas in minte o fraza din interviu: „We don’t have sales and marketing. We mainly have engineers. We don’t have meetings. We’re not trying to maximize revenue. When you’re not trying to maximize revenue, it’s surprising how little staff you need”.

Cititi interviul, n-o sa va para rau. E un model de business cum eu n-am vazut inca, si Jim Buckmaster are un amestec de luciditate si candoare foarte interesant si provocator.

Anunțuri

4 răspunsuri to “Fenomenul craigslist.org”

  1. Chiar ca interesant 🙂

  2. […] Jim Buckmaster, CEO Craigslist, intr-un interviu must-read in BW (via Cristi Iosub) […]

  3. Craigs List Traffic Videos

    Great info here – all of my SEO, Internet marketing efforts revolve around Craig’s List. I wrote free report to tell how i do it.

  4. Very nice…. open minded man!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: