Iosub, Asociatii si Fiii

Au dreptate – just another WordPress.com weblog

O lectie personala

Posted by Cristofor Iosub pe 16, Mai, 07

Postul anterior despre billboardul de campanie al lui Basescu mi-a furnizat o experienta interesanta. Ca senzatie, a fost comparabila cu cea pe care o ai cand dintr-o plimbare pe o straduta laterala linistita iesi direct in Piata Unirii la o ora de varf. Piata Unirii la o ora de varf fiind in acest caz campania pentru referendum – zgomot, praf, injuraturi, inghesuiala. Am primit mai multe comentarii decat la orice alt post, si in acelasi timp mai lipsite de substanta si sens decat toate cele anterioare. E clar ca am intrat pe un teritoriu in care misuna alte vietati decat in cel in care se misca blogul meu de obicei.

Am remarcat cu aceasta ocazie marlania campaniei duse de opozitia lui Basescu. Nu poti sa nu vezi un demers de smecheri de cartier in felul in care au formulat intrebarea de pe buletinul de vot incat raspunsul pozitiv pentru Basescu sa trebuiasca exprimat de votanti ca NU (adica „nu demiterii”). Contand in mod foarte transparent pe faptul ca o categorie mare de oameni (cei mai putin educati si informati) vor spune DA fara sa citeasca atent textul buletinului. Culmea marlaniei este atinsa prin campania deghizata de promovare a lui DA pentru Basescu, prin care opozitia sa face o campanie aparent pro-Basescu, dar care promoveaza votul DA (adica DA demiterii). Incredibil.

Este incredibil cum oameni alesi si platiti din bugetul stat deruleaza o campanie de publicitate prin care induc in eroare cetatenii. In lumea normala a businessului, o astfel de publicitate ar fi aspru sanctionata prin lege – in politica se pare ca orice merge. Faptul cel mai grav este intentia evidenta a unei publicitati inselatoare. Apropo, IAA are ceva de spus despre asta? Ar trebui!

Cineva spunea la inceputul campaniei ca nu se asteapta sa avem dezbateri de idei ci doar conflicte intre persoane – dar ceea ce se intampla este mai mult de atat, anume o lupta pentru putere chioara, dusa cu cele mai jenante mijloace de la 1990 incoace. Din pacate nici revenirea (probabila) a lui Basescu nu-i va pune capat, decat daca nu cumva fiecare parte invata ceva din aceasta campanie. Lucru de care, judecand dupa cum duc campaniile, nici una din parti nu pare capabila deocamdata.

5 răspunsuri to “O lectie personala”

  1. cine nu are rabdare sa citeasca un rand, nu merita dreptul de vot! despre acele campanii ale „opozitiei” mai auzisem astfel de pareri, si chiar m-am mirat cand am vazut efectiv afisele si nu erau deloc asa. mesaje despe care s-a comentat mult la realitatea tv in acelasi ton, gen „basescu s-a schimbat, e obsedat de putere, voteaza DA” mie mi se par cat se poate de clar situate fata de basescu (pro sau contra).

    e incredibil cat se poate victimiza base cu faze din astea. cred ca iti amintesti si cand a tipat ca i se va lua dreptul de a candida iar, si multe, multe altele din ultimul timp.

  2. Kalkin said

    Afisele alea sunt o varza. Eu stiu una si buna. Daca vrei sa vinzi ceva, indiferent ce, trebuie sa spui ce are deosebit produsul tau fata de restul, dc crezi tu ca e bun si cu ce vine in intampinarea consumatorului. Uite la campania pe care o are Base (imi place sa ii spun Base, seamana cu un pers desen animat si el kiar asta e..), omu e pozitionat ca fiind straight, se bate cu „Ei”, cu aia rai. Tu trebuie sa il ajuti, sustine-l. Base are in plus ca nu se lasa oprit, etc, pozitionat f bine ce mai.
    PSD si restul. Ce ofera? Nimic. Smekerii cu DA si cu Nu. Mi se pare o anticampanie. Aduce prejudicii imaginii PSD-ului, de parca mai era nevoie. In loc sa incerce sa treaca si ei la trust si eficienta se tin de vrajeli…
    PSD cultiva imaginea de baroni burtosi, profitori, mincinosi care te duc cu presu. Exact cum te duc cu presul in campania asta. Oricum, afisele astea cu tzeapa mi se par un afront adus inteligentei alegatorului.
    Asta din punct de vedere al reclamelor. Din punct de vedere politic si DA si NU e tot aia. Nu vad un preshedinte capabil in zona..

  3. Kalkin said

    Gabi, asta e ca reclama de la detergent. Detergentul celalalt e prost rau, asta al nostru e mai bun. Asa e cu afisele alea. Basescu e naspet tare, votati da, sa iesim noi ca suntem mai buni. Raspunsul meu e urmatorul: Ok, convingeti-ma ca e asa, nu doar ziceti ca ala e mai fraier si eu am sa votez. Mentionez ca nu ma intereseaza nici base care a furat o flota intreaga nici PSD care a furat restul. Campaniile in sine.
    PS: Scz Cristof ca ti-am ocupat blogul cu comentariile mele. 🙂 i`m out

  4. Cristofor Iosub said

    No worries, un blog e un loc public vrei nu vrei… daca vrei sa conversezi aici esti liber s-o faci, mai ales daca e o comversatie interesanta. Merci de comentarii.

  5. Cristofor Iosub said

    No worries, un blog e un loc public vrei nu vrei… daca vrei sa conversezi aici esti liber s-o faci, mai ales daca e o conversatie interesanta. Merci de comentarii.

Lasă un răspuns

 
